counter create hit

مطالب مرتبط:

مدیر رادیو ایران تغییر می کند/ بازنشستگی بهنام احمدپور

ساعت: 13:30 منتشر شده در مورخ: 1396/11/30 شناسه خبر: 1315867 بهنام احمدپور که چند سالی مدیریت شبکه رادیویی ایران ...

پارگی پرده گوش دانش آموز بجنوردی بزرگ نمایی بوده است

The proxy server received an invalid response from an upstream server. The proxy server could not handle the request ...

چرا باید برای حضرت زهرا گریه کنیم؟/ نمی از دریای روضه سیده النساء(س) +فیلم و صوت

چرا باید برای حضرت زهرا گریه کنیم؟/ نمی از دریای روضه سیده النساء(س) +فیلم و صوت

فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به روایت ۹۵ روز، شیعیان و دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت را غرق در ماتم و عزا کرده است.  به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سل ...

کنترل مزاحمت های تبلیغاتی کسب و کارها با تدوین مصوبه ای جدید!

مطلب کنترل مزاحمت های تبلیغاتی کسب و کارها با تدوین مصوبه ای جدید! برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ برای کنترل مزاحمت های تبلیغاتی ، سازمان تنظیم مقررات و ار ...

«هزارپا» به اکران نوروزی می رسد؟

«هزارپا» به اکران نوروزی می رسد؟

ابوالحسن داودی گفت: با تمام شدن مراحل فنی فیلم «هزارپا» درصورتی که شرایط مناسب باشد، آن را برای اکران نوروزی ارائه می‌کنم.این کارگردان سینما که اخیرا فیلم «هزارپا» را ساخته ، اما متقاضی نمایش آن در جش ...

گفتگو با مردم و ماموران حاضر در صحنه اغتشاشات دیشب دراویش

گفتگو با مردم و ماموران حاضر در صحنه اغتشاشات دیشب دراویش

گفتگو با مردم و ماموران حاضر در صحنه اغتشاشات دیشب دراویش گروه ویدئو الف،  ۱ اسفند ۱۳۹۶، ۱۴:۴۱  3961201107 عناوین مرتبط ...

آخرین برد استقلال برابر الهلال با درخشش 8 محبوب(ویدیو)

استقلال آخرین بار در سال 2013 موفق شد الهلال را شکست دهد. به گزارش ایلنا، تیم فوتبال استقلال تهران در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی رقابت های لیگ قهر ...

شکست سنگین پرسپولیس مقابل ژاوی و یارانش/ تیم برانکو، پراشتباه و بی برنامه

در ادامه هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از گروه C پرسپولیس ایران ساعت ۱۹ در ورزشگاه جاسم بن حمد مهمان تیم السد قطر بود که این دیدار در نهایت با شکست ۳ بر ۱ شاگردان برانکو همراه بود. گل‌های السد را در این دیدار بغداد بونجاح در دقایق ۳۶ و ۵ ...

روسری گذاشتن مربی تایلندی استراتژی غلطی بود/ برای ریاست فدراسیون کبدی آسیا برنامه دارم

روسری گذاشتن مربی تایلندی استراتژی غلطی بود/ برای ریاست فدراسیون کبدی آسیا برنامه دارم

رییس فدراسیون کبدی با حضور در ایسنا در مورد اهداف و برنامه های آتی خود برای این رشته سخن گفت و قول داد هر دو تیم ملی زنان و مردان در بازی های آسیایی جاکارتا فینالیست شوند.به گزارش ایسنا، فدراسیو ...

شکایت خانواده سید امامی از ٢٠:٣٠

مرگ کاووس سيدامامي بيش از همه، فعالان محيط زيست را شوکه کرده؛ به‌ويژه اينکه پيش از اثبات اتهام‌ها، صداوسيما در همين موضوع مستندي ساخته و پخش کرده است. مستندي که حالا زمينه‌ساز شکايت وکلاي خانواده سيدامامي از برنامه ٢٠:٣٠ شده است. به گزارش شرق، اين برنامه خانو ...

برنامه فشرده تیم های آسیایی تا پایان فصل/ 11+2 بازی حساس در انتظار 4 تیم ایرانی لیگ قهرمانان 

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس، استقلال، ذوب آهن و تراکتورسازی، تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان هستند که تاکنون 2 بازی در این مسابقات انجام داده اند و تا نوروز 97، دو بازی دیگر هم انجام می دهند. علاوه بر آن، 2 بازی از مسابقات لیگ داخلی نیز در روزهای آینده برگزا ...

سریال «آنام»؛ فیلم هندی آبرومند در تلویزیون ایران

سریال «آنام»؛ فیلم هندی آبرومند در تلویزیون ایران

سال 63 و در 16 سالگی نخستین فیلم کوتاهش را ساخت و شش سال بعد، نمایش اسب سفید را کار کرد. او در همان سال یعنی سال 69 وارد دانشگاه ...

«رهاتر از باد در آسمان دریا» در گالری فردا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گالری فردا، سپیده یاری هنرمند نقاش یکی از مجموعه‌های خود مشتمل بر آثار انتزاعی و فیگوراتیو را در نمایشگاهی با عنوان «رهاتر از باد در آسمان دریا» به گالری فردا آورده است. در این نمایشگاه بیش از ۲۰ اثر از ا ...

تاکید بر انتخاب درست فیلم های نوروزی برای رونق گیشه

تهیه‌کننده فیلم «تگزاس» بر انتخاب درست فیلم‌های اکران نوروزی برای رونق‌بخشی به گیشه سینماها تاکید کرد.به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی «تگزاس»، بنا به گفته ابراهیم عامریان ـ تهیه‌کننده ـ  با توجه به برنامه‌ها و سر ...

تصاویر لیلا حاتمی، پریناز ایزدیار، علی مصفا و دیگر بازیگران ایرانی در جشنواره فیلم برلین

کافه‌سینما | تصاویر لیلا حاتمی، پریناز ایزدیار، علی مصفا و دیگر بازیگران ایرانی در جشنواره فیلم برلین

شباهت پول نقد حاتمی کیا و شاهد این موضوع

شباهت های منتقدان حاتمی کیا و شهید آوینی

خود را در اتاق بیش از حد است. بر خلاف آنچه محل از دشمنان. شهر انسانهای دهنده و همکاری مهم است که در این چند سال خود را حیاط خلوت سینما ایجاد چنین مخرب طوفان. آب بیرون رفتن به شام در طول. سپس من می خواستم به پول نقد زندگی کین شما نمی توانید می گویند شما ضعیف هستید و.... شما نمی توانید می گویند این یک تکامل از هیچ جا. چرا ؟ چرا که بیش از هر کس دیگری افتخار از فیلم است. در حال حاضر شما می توانید با او ؟ شما می خواهید برای قرار دادن در سینما اهمیت میدهد ؟ *"من بدین وسیله گواهی که در دامنه آتشفشان, گرفتگی" است که با توجه به این موضوع بر دامنه آتشفشان از این چه باک است ؟ شما می خواهید مردم به متقاعد کردن ایالات متحده برای دیدن ؟ کسی است که مردم با آن "آژانس شیشه ای". "از کرخه تا راین"!!. عمو غفور «بوی پیراهن یوسف»ش تا قاسم «ارتفاع پست»ش و حیدر «بادیگارد»ش گریستند به این راحتی‌ها قابل حذف از ذهن مخاطبان نیست. حاتمی‌کیا حذف‌شدنی نیست. ای کاش جناحی که معتقد به هنر برای هنر است، این واقعیت را بپذیرد. فرزند جنگ است پس انتظار نداشته باشید که پارچه سفید بالا ببرد. اما حاتمی‌کیا با هم‌نسلان و هم‌قطارهای خود فرق عمده‌ای دارد؛ جذابیت شخصی و استعداد شگرف در فیلمسازی باعث شد از همان سال‌های اولیه فعالیت در سینما، در دل مخاطبان جا باز کند. سیاسی‌ها هم دوست داشتند او را هم‌ردیف طیف خودشان نشان دهند. دست‌ها و سوت‌های ممتد جماعت طبقه نوظهور اجتماعی آن روزها برای هرکسی جذاب بود. حالا حاتمی‌کیا پایگاه اجتماعی‌ای داشت از طیف‌های رنگارنگی از جوانان با عقاید مختلف. عقل محاسبه‌گر می‌گوید باید برای حفظ این بدنه خاکستری مواظبت کرد. جز راست نباید گفت ولی هر راست را هم نباید گفت. آنهایی که در این فضا تنفس کردند می‌دانند بعد از مدتی این فیلمساز نیست که می‌خواهد تاثیر بگذارد بر مخاطب بلکه این مخاطب و رسانه‌ها هستند که خط فکری بسیاری از فیلمسازها را کانالیزه می‌کنند اما حاتمی‌کیا را چه به عقل محاسبه‌گر؟ * «عقل من می‌گوید که او موقع‌شناس نیست و دلم پاسخ می‌دهد نباید هم چنین باشد، عقل می‌گوید ملاحظه عرف، حکم عقل است. دلم جواب می‌دهد آخر او که عاقل نیست، عقل اعتراض می‌کند او نباید این همه بی‌پروا باشد؛ دل می‌گوید در نزد عاشقان، پروا ریاکاری است؛ عقل پرخاش می‌کند او هرچه را که در دلش گذشته، صادقانه بر زبان آورده است.» به‌خاطر همین بود که در اوج فضای اصلاحات، آژانس شیشه‌ای می‌سازد برای آرمانی بالاتر از قانون. حاج کاظم: «به اونا بگو بین عباس و BBC یکی رو انتخاب کنن. حافظ امنیت ملی برای من و امثال عباسه! اگه امنیت ملی اونا رو BBC تعیین می‌کنه، هرکی قبله خودش رو بچسبه.» آژانس شیشه‌ای تکانه‌ای اجتماعی ایجاد کرد، آنهایی که خیال می‌کردند حاتمی‌کیا روشنفکر دفاع مقدسی می‌شود، احساس خطر کردند. هر‌آنچه در چنته داشتند برای زخمی‌کردنش به کار بردند. همان منتقد روشنفکری که متنی سراسر مدح و ثنا برای فیلم‌هایش گفته بود به او لقب «سرگئی باندارچوک» ایرانی داده بود. می‌خواست با کنایه زدن و همپوشانی حاتمی‌کیا به کارگردان حکومت شوروی او را بترساند. ترس! کسی که گلوله در گوشش نجوای یا مرگ یا زندگی را خوانده از برچسب می‌ترسد؟ * «می‌دانم که روزگاری چنین چقدر دشوار است که انسان خود را همان‌گونه که هست نشان دهد. عادت و آداب عالم ظاهر تو را وامی‌دارند که خودت را پنهان کنی و من می‌دانم که برای فردی چون تو مردن بهتر است از زیستنی چنین.» فیلم‌ها یکی‌یکی آمدند این‌بار در قله دورانی که کفگیر قشر روشنفکر سینمایی به ته‌ دیگ خورده بود و کفتر جلد فارابی و امثالهم می‌شدند تا وام قرض‌الپسنده برای فیلم‌هاشان بگیرند و گذران زندگی کنند این‌بار «به رنگ ارغوان» را ساخت. سخت و نفس‌گیر. انگار به خرق عادت، عادت دارد. فیلم به محاق توقیف می‌رود و در روزگاری که دوستان به‌ظاهر ضدنظام در حال بهره‌مندی بودند، خانه‌نشین شد. حاتمی‌کیای مردد برایشان فرصت بود. شادی‌کنان و کف‌زنان دوباره به سمتش آمدند. محمد قوچانی: «به رنگ ارغوان مهم‌ترین فیلم سیاسی معاصر است.» محمد رحمانیان: «فیلم «به رنگ ارغوان» یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه سینمای ایران است.» اما نمی‌دانستند «علیه عافیت‌طلبی» که همیشه دغدغه حاتمی‌کیا بوده با این چند مانور رسانه‌ای تحت‌تاثیر قرار نمی‌گیرد. همان روزها گفته بود من ایمان دارم این فیلم (به رنگ ارغوان) یک روز بدون هیچ ممیزی از تلویزیون مملکت پخش می‌شود؛ اتفاقی که چهارم فروردین 91 به وقوع پیوست. اما چه می‌شود کسی اینچنین از خوش و ناخوش سینما بگذرد؟ اگر کارگردان دستمزد بگیری بود، بهتر نبود به همان سبک قبلی ادامه می‌داد؟ چه کسی از فحش خوردن خوشش می‌آید؟ حالا که روزگار عوض شده و حتی انقلابی‌های قدیم به فکر توشه‌برداری بودند فیلم‌های «چ» و «بادیگارد» را می‌سازد. «من سربازم همچنان هم سرباز باقی می‌مانم، هنوز دهه‌فجر تمام نشده ولی سربازان به همت مدیران این مملکت در انقلاب فجر غریب هستند.» (سخنرانی در مشهد-1392) و اما حالا «به وقت شام» حاتمی‌کیا بیشتر از پیش میل به آرمان دارد؛ آرمانی که عافیت‌طلبی را هدف گرفته و از ماجرایی مهم خبر می‌دهد. ذبح انسانیت در سرزمین شام. برخلاف دیگر فیلم‌ها که سن قهرمان با سن حاتمی‌کیا همسو است و گویی خودش در کالبد قهرمان قرار گرفته این‌بار حاج‌یونس رستمی پرچم قهرمانی را به فرزندش می‌دهد. عالم پیر دگرباره جوان می‌شود و شکاف نسل‌ها در تکاپوی خون و گلوله ترمیم می‌شود. «به وقت شام» شبیه خاکستر سبز است؛ رجزخوانی ایثار در برابر سپاه شیطان، پررنگ‌تر از دیگر فیلم‌ها و صریح‌تر برای مخاطب داخلی و خارجی. هواپیمای ایلیشون حاتمی‌کیا داغ آوار شدن بر سر مظلومان را به دل عافیت‌طلبان می‌گذارد، شبیه خود ابراهیم در جشنواره امسال. فکر می‌کردند با جوسازی و تخریب و استهزا می‌توانند راه را برای حاتمی‌کیا سخت کنند. یا او را نشناختند یا سرگذشت فیلم‌ها و عکس‌العمل او را نخوانده‌اند و ندیده‌اند. این ققنوس شاید آتش بگیرد، شاید خاکستر شود ولی نتیجه دیدنی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنند. این ققنوس خود خالق ققنوس‌های جدیدی است. حاتمی‌کیا هنوز همان حاتمی‌کیای فیلم «هویت» است. هوادارها به فراخور بعدی از دغدغه حاتمی‌کیا نزدیک و دور می‌شوند. دست‌زدن‌ها تبدیل به هو می‌شود و برعکس. آنچه می‌ماند اما همان ابراهیم حاتمی‌کیاست، همان که آوینی می‌خواست بالاتر از آرزوهای جوانانه‌اش، اثرگذار‌تر از فیلمساز محبوبش فرانکو زفیرلی و با کوله‌باری از فیلم‌های قوی‌تر از «برادر خورشید، خواهر ماه» فیلم محبوبش. بیشتر از هر روز دیگر این روزها حاتمی‌کیا شبیه آوینی است. ای کاش «به وقت شام» را هم مرتضی می‌دید. نامه آوینی حتما خواندنی می‌شد. در روزگاری که مرتضی نیست ابراهیم هنوز اقتدا به حاج‌کاظم دارد. وقتی مرتضی نیست درددل‌ها را لاجرم باید به دوربین می‌گفت، بدون مرعوب شدن از هو و کف و سوت‌ها. حاج‌کاظم: «شهادت می‌دهم به ولایت شیعه هرکس در این نظام تکلیفی به گردن داره و من هم من هیچ شکایتی از کسانی که ممکنه منو تا چند لحظه دیگه مورد هدف قرار بدن ندارم، اونا به وظیفه شون عمل کردن و من هم.» *جملات پررنگ، عینا از نامه شهیدمرتضی آوینی به حاتمی‌کیا گرفته شده است. نویسنده : سجاد بلوکات عضو شورای سردبیری 501