counter create hit

مطالب مرتبط:

پشت پرده یک حمله

داوود هرمیداس‌باوند-استاد روابط بین‌الملل در روزنامه شرق نوشت: دولت ترکیه با ارتش خود وارد خاک سوریه شده و به عفرین حمله کرده است. این کشور چندی پیش نیز به شهر جرابلس سوریه حمله کرد و اردوغان اعلام کرد این اقدام با هدف مبارزه با تروریسم صورت گر ...

روز هفتم جشنواره فجر چگونه گذشت؟ / اعتراض به دو فیلم ضعیف؛ برخی تماشاگران سالن را ترک کردند / غیبت دوباره بابک حمیدیان / جمشید هاشم پور پس از سالها آفتابی شد / وزیر ارشاد: خودتحریمی دارم که فیلمی ...

روز هفتم جشنواره فجر چگونه گذشت؟ / اعتراض به دو فیلم ضعیف؛ برخی تماشاگران سالن را ترک کردند / غیبت دوباره بابک حمیدیان / جمشید هاشم پور پس از سالها آفتابی شد / وزیر ارشاد: خودتحریمی دارم که فیلمی ...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : هفتمین روز جشنواره فیلم‌ فجر با حضور همزمان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پردیس ملت، نمایش فیلم‌هایی ضعیف و پرانتقاد و خبر احتمال برپایی نشست برای اعلام اسامی کاندیداهای دریافت سیمرغ همر ...

حواشی اختتامیه جشنواره فیلم فجر / جو غیرهنری و واکنشهای عجیب در طول مراسم / صندلی هایی که معلوم نبود از طرف چه افرادی اشغال شده

حواشی اختتامیه جشنواره فیلم فجر / جو غیرهنری و واکنشهای عجیب در طول مراسم / صندلی هایی که معلوم نبود از طرف چه افرادی اشغال شده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : جشنواره سی و ششم فیلم فجر با اعتراض، ازدحام و شادی و ناراحتی برخی نامزدهای جایزه گرفته و نگرفته به پایان رسید. به گزارش ایسنا، شامگاه یکشنبه ۲۲ بهمن‌ماه مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در حالی ...

در هفتمین روز جشنواره فیلم برلین چه گذشت؟

در هفتمین روز جشنواره فیلم برلین چه گذشت؟

هنرآنلاین: روز چهارشنبه دو فیلم دیگر در بخش مسابقه بین‌الملل شصت و هشتمین جشنواره فیلم برلین روی پرده رفت: "خوک" به کارگردانی‌ مانی حقیقی از ایران و "نام برادر من روبرت است و او یک ابله است" (My Brother’s Name is Robert and He is an Idiot) به کارگردانی فیلیپ گرونین ...

نخستین جشنواره فیلم های ایرانی در مالزی

نخستین جشنواره فیلم های ایرانی در مالزی

فرارو- به همت رایزنی فرهنگی سفارت ایران در مالزی، سینماگران ایرانی به مالزی می‌روند. به گزارش فرارو وبگاه مالزیایی نیواستریت‌تایمز طی گزارشی به قلم دنیس چوا، از حضور قریب‌الوقوع سین ...

نیوشاضیغمی : پاسپورت ایرانی بی ارزش است/ همکارانم حق دارند خارج زایمان کنند +فیلم

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- در شرایطی وزارت ارشاد به رفتارهای فرامتنی و بازیگوشی هنرمندان و بازیگران سینما هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و عدم نظارت بر رفتارهای زنان بازیگر زمینه جنجال‌های تازه‌ای را رقم می‌زند . پس از اظهارن ...

از پیشتازی «تنگه ابوقریب» تا جایزه ساعد سهیلی

از پیشتازی «تنگه ابوقریب» تا جایزه ساعد سهیلی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم اختتامیه بخش تجلی اراده ملی سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شامگاه پنجشنبه سوم اسفند با تلاوت آیاتی از قرآن مجید، پخش سرود ملی حمهوری اسلامی ایران و با اجرای محمدرضا شهیدی‌فر آغاز شد. شهیدی‌فر در ابتدا به ریشه‌های تمدنی و هو ...

خواننده مشهور رپ بازداشت شد؟

خواننده مشهور رپ بازداشت شد؟

برادر رضا پیشرو از بازداشت شدن این خواننده رپ خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، علی اوج برادر رضا ناصری ملقب به رضا پیشرو با اعلام متنی در اینستاگرام اعلام کرد که این خواننده بازداشت شده است.   کانال تلگرامی سینما و پایگاه خبری ر ...

نتیجه  جایزه دادن سلبریتی ها به جنایتکاران چیست؟

نتیجه جایزه دادن سلبریتی ها به جنایتکاران چیست؟

به گزارش جهان نیوز؛ «مهدی محمدی» در کانال تلگرامی خود درخصوص حمایت لیلا حاتمی از قاتلین ماموران ناجا و بسیج نوشت: یک خانم بازیگر سینما در برلین با اشاره به آشوب های دوشنبه شب خیابان پاسداران تهران گفته که “سرکوب معترضان” در ایران را به شدت محکوم می کند. مقصود ...

انتقاد از جشنواره ای که سرخوردگی می آورد

یک کارگردان تئاتر از نحوه سیاست‌گذاری و شیوه انتخاب آثار جشنواره تئاتر دانشگاهی که موجب سرخوردگی و ناامیدی بسیاری از دانشجویان می‌شود، انتقاد کرد.آرش عباسی که خود در سال‌هایی جزو کسانی بوده که در جشن ...

اعترافات کارگردان یک فیلم توقیفی

اعترافات کارگردان یک فیلم توقیفی

خبرآنلاین: عبدالرضا کاهانی اعلام کرد که از اعتراض به پنج ماه بلاتکلیفی برای مجوز نمایش فیلم تازه‌اش خجالت می‌کشد. عبدالرضا کاهانی که مدت‌هاست به دنبال دریافت ...

ویدئو / موش های تهران را چطور شکار می کنند؟

ویدئو / موش های تهران را چطور شکار می کنند؟

شکار موش‌های تهران با تفنگ بادی، یکی از برنامه‌های شهرداری تهران برای کم کردن تعداد این حیوانات است. به گفته مقامات شهرداری، به دلیل استفاده زیاد از سم‌های موش‌کُش، بدن این حیوانات نسبت به ...

نمایشگاهی برای حمایت از قربانیان اسیدپاشی

انجمن حمایت از قربانیان اسیدپاشی آثار هنری ۱۰ هنرمند را با عنوان «هویت» به نمایش می‌گذارد.به گزارش ایسنا، در این نمایشگاه آثار چوبی محسن مرتضوی، مرتضی موحدی، حسین مردانی، أمیر سلیمی، پروین خالقی، زهرا خدام ...

جامعه اسلامی باید چگونه باشد+فیلم

از دیدگاه شهید بهشتی؛ شهید بهشتی: در جامعه ما سیرها و خیلی سیرها با گرسنه ها و خیلی گرسنه ها با هم در جامعه دیده میشوند تا وقتی چنین است جامعه ما اسلامی نیست. ...

فروش بی نظیر فیلم ها در چین / یک هفته، ۹۰۰ میلیون دلار

بر اساس اعلام اداره دولتی مطبوعات، نشریات، رادیو و تلویزیون چین، مجموع فروش سینمای این کشور در طول یک هفته تعطیلات ویژه سال نو معروف به جشنواره بهار در مقایسه با سال گذشته شاهد رشد چشمگیر ۶۷ درصدی بوده است. فروش بالای سینمای چین حاکی از آن است که بازار ...

ادعای یک بازیگر سینما علیه علی دایی+ عکس

ادعای یک بازیگر سینما علیه علی دایی+ عکس

به گزارش مشرق، در حالی که تیم فوتبال سایپا از ساعت  15 امروز (جمعه) در چارچوب هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال به مصاف سپیدرود رشت رفته، پیش از بازی اتفاق عجیبی در هتل محل اقامت شاگردان علی دایی رخ ...

مجری و کمدین سرشناس از ابتلا به سرطان پرده برداشت

مجری و کمدین سرشناس از ابتلا به سرطان پرده برداشت

بخش نسل برلیناله برندگانش را شناخت/ تجلیل ویژه از «درساژ»

ساعت: 10:27 منتشر شده در مورخ: 1396/12/05 شناسه خبر: 1318377 بخش نسل جشنواره فیلم برلین که با داوران ...

ابراهیم حاتمی کیا یک جریان مافیایی در این برنامه چند تن از معترضان ؟ / شهرستان "قرعه کشی" و "شام" از کجا کلید ؟

ابراهیم حاتمی کیا به کدام جریان مافیایی در برنامه های سینمایی معترض بود؟/ بایکوت «لاتاری» و «به وقت شام» از کجا کلید خورد؟

سرویس فرهنگ و هنر در شرکت - در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر, پس از نام حاتمی کیا برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردان ادامه مدیر زمان شام در سن مراسم اختتامیه حضور پیدا کرد و گفت: با تشکر از شما برای محبت خود را از داوران عزیز. من مدیر مدیر این سیستم است. من افتخار می کنم از کسانی که مدرن ناظران را دوست دارم. من سی سال سن کلیسا و ترک. از سیستم قله تشکر می کنم. آنها خیلی تلاش این هدف باید نام سربازان گمنام امام آنها را داد. من عذر خواهی از همکاران من در محل کار هنگامی که نام محصول و در آمد متوسط دهند. افتخار می کنم برای مدافعان حرم فیلم ساختم. افتخار می کنم از بچه های سپاه و حاج قاسم سلیمانی جایزه گرفتم. بابت کارهایم پشیمان نیستم. اگر خانه سینما به محل کارآفرینی تبدیل شود، من کارآفرینم چراکه یک سال رزق به آنها رساندم. امثال رشیدپور این واژه ها را می سازند. به تلویزیون اعتراض می کنم از مسئولان شبکه سه و دو، شکایتم را به خدا می برم. حاج قاسم سلیمانی با دیدن فیلم من اشک ریخت. این نگاه واقعا زشت است برای این مملکت. من شکایتم را پیش خدا می برم. حاتمی‌کیا به فردی مثل رشیدپور یا یک برنامه سینمایی معترض نبود او به یک هژمونی نامحسوس‌در برنامه‌های سینمایی رسانه ملی در قالب تحلیل و نقد فیلم گلایه‌مند بود و اگر تصور کنیم سطح اعتراض حاتمی‌کیا درباره نقد و تحلیل فیلم به وقت شام در یکی دو  برنامه سینمایی خاص بود، معترضه او را کم ارزش جلوه داده‌ایم. بیشتر بخوانید: پس از مدت‌ها بی‌مهری بالاخره حاتمی کیا سیمرغ کارگردانی را گرفت/ حاتمی کیا : شکایتم را پیش خدا می‌برم +عکس و فیلم پس از این ابراز نظر موجی از حملات و حمایت های در صفوف حیدری و نعمتی، خیبری و موتوری در فضای مجازی منتشر شد و هدف اصلی ابراهیم حاتمی‌کیا در میان هجوم چپ و راست در فضای مجازی گم شد. حاتمی‌کیا به فردی مثل رشیدپور یا یک برنامه سینمایی معترض نبود او به یک هژمونی نامحسوس در برنامه‌های سینمایی رسانه ملی در قالب تحلیل و نقد فیلم گلایه‌مند بود و اگر تصور کنیم سطح اعتراض حاتمی‌کیا درباره نقد و تحلیل فیلم به وقت شام در یکی دو برنامه سینمایی خاص بود، معترضه او را کم ارزش جلوه داده‌ایم. به هر ترتیب فیلم انقلابی، ملی و بومی  را باید با رویکرد و اسلوب سینمایی متناسب با الگوهای بومی و ملی  نقد و تحلیل کرد  و از قضا چند روز قبل از اعتراض حاتمی‌کیا ، مسعود ده نمکی در واکنش به فضای یکطرفه حاکم در برنامه‌های سینمایی پستی را منتشر کرد که برخی معنا و مفهوم پست منتشر شده ده نمکی را درک نکردند. در پست مذکور ده نمکی به چند موضوع مرتبط با جشنواره و وضعیت مرتبط با فضای نقد مطالبی را به نگارش درآورد و در پاراگرافی هوشمندانه نوشت : ای کاش حداقل فرق تحلیل فیلم و نقد فیلم را می دانستند شاید آن وقت کلاه سرشان نمی رفت.(اینجا) در واقع قبل از حاتمی‌کیا و معترضه‌اش به فضای حاکم در برنامه‌های سینمایی سیما،  ده‌نمکی هشدار داده بود چه وضعیت تراژیکی در برنامه‌های سینمایی حاکم است. واقعیت این است که در اغلب برنامه‌های سینمایی تلویزیون مجری‌هایی امثال رشیدپور، عنقا، گبرلو نقش برجسته چندانی ندارند. بیشتر بخوانید : باید منتظر دوران دیکتاتوری رشیدپور باشیم؟ آنچه در برنامه های سینمایی در قالب نقد رخ می‌دهد باید به صورت بنیادین اصلاح شود، کارشناسان سینمایی و منتقدانی هستند که در برنامه‌های مختلف سینمایی حضور پیدا می‌کنند و اغلب نویسندگان یک ماهنامه سینمایی خاص هستند. ماهنامه‌ای که قدمت طولانی دارد و یکی از اهداف بلند مدت گردانندگانش، تربیت نیروهای منتقد سینماست. نه کار سیاسی انجام می‌دهند و نه هدف‌گیری و سو گیری سیاسی دارند، اما در حوزه سینما، جهت دهی کلانی دارند و سایر خبرنگاران و روزنامه نگاران سینمایی رویکرد این نشریه برایشان وحی منزل است. نکته مهمتری این است که این جریان طی سی‌و اندی سال اخیر همواره سلیقه خود را از طریق نشریه و تاثیر در فضای مطبوعات سینمایی توسعه و بسط داده است و به صورت نامحسوس سینما را مدیریت می‌کند. کارشناسان سینمایی و منتقدانی که در برنامه‌های مختلف سینمایی حضور پیدا می‌کنند اغلب نویسندگان یک ماهنامه سینمایی خاص هستند. ماهنامه‌ای که قدمت طولانی دارد و یکی از اهداف بلند مدت گردانندگانش تربیت نیروهای منتقد سینماست. نه کار سیاسی انجام می‌دهند و نه هدف‌گیری و سوء گیری سیاسی دارند، اما در حوزه سینما، جهت دهی کلانی دارند اگر لیست منتقدان و نویسندگان سینمایی حاضر در برنامه‌های تلویزیونی را بررسی کنیم، اغلب منتقدان برخواسته از نشریه مورد اشاره هستند و پس از اینکه برند این نویسندگان با این نشریه خاص کمی معتبر می‌شود به فاصله کمی سر از برنامه‌های تحلیلی سینمایی سردرمی‌آورند. این جریان به صورت نامحسوس در میان اصحاب رسانه و اغلب منتقدانی که خروجی این نشریه هستند، جریان بزرگی ساخته‌اند و کافیست فیلمی ساخته شود که باب طبع نشریه خاص نباشد. خروجی‌های این نشریه که در حال حاضر در فضای مجازی و برنامه‌های تلویزیون پراکنده‌اند در اقدامی هماهنگ به قتل «به وقت شام» و «لاتاری» کمر می‌بندند. به همین دلیل است که اغلب فیلم‌هایی که مضمون انقلابی دارند و طی بیست و اندی سال اخیر ساخته‌ شده‌اند با دست فرمان گردانندگان رسانه مذکور در کلیه رسانه‌های مکتوب، مجازی، تصویری و صوتی بایکوت می‌شود. هژمونی این نشریه به شکل عجیبی در فضای سینما توسعه یافته است و این مسئله ناگهان به صورت ناهنجاری در جشنواره فیلم فجر  در قالب تاختن به آثار انقلابی خودش را نشان می‌دهد. اغلب کسانی که در برنامه‌های تحلیلی – سینمایی سمت مجری یا کارشناس را دارند از وابستگان خاص به این نشریه هستند و به صورت هدفمند و کاملا هماهنگ شده‌ای در فضای مجازی و رسانه ملی در برنامه‌های تصویری آثار ارزشمندی مثل تنگه ابوقریب و به وقت شام و لاتاری را مورد هجمه هماهنگ خود قرار داده‌اند و منتقدان جوان انقلابی که طی 10 سال اخیر در فضای مکتوب و مجازی خوش درخشیده‌اند جایی در برنامه‌های تحلیلی رسانه ملی ندارند. اقدام هدفمند منتقدان وابسته به یک جریان سینمایی به اعتراض ابراهیم حاتمی‌کیا در اختتامیه جشنواره فیلم فجر منجر می‌شود و به فاصله کوتاهی عبدالعلی علی عسکری رئیس رسانه ملی در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس می‌گوید: در این زمینه در برنامه هفت اشتباه کردند و تذکر لازم در این خصوص داده شده است. در صورتیکه این اشتباه رسانه ملی، محدود به یک برنامه تلویزیونی خاص نیست. اشتباه بزرگ‌تر سیما در دو دهه اخیر دعوت از منتقدانی است  که به صورت نامحسوس به یک جریان فکری خاص وابسته هستند و با یک تذکر رفع و رجوع نخواهد شد. حتی حذف رشیدپور و عنقا از دو برنامه سینمایی مسئله را حل نمی‌کند. ریاست محترم سازمان در مورد این ماجرا باید به جای کور کردن چشم، تذکر و توبیخ و حذف ، کمی ابرو را آرایش کنند و رویکرد برنامه‌های سینمایی اعم از داخلی و خارجی با تغییر مدعوین و کارشناسان سینمایی قطعا حل خواهد شد.  مسئولیت خطیری  که پس از هشدار جدی ابراهیم حاتمی‌کیا  بر عهده ریاست سازمان است. حل این مسئله به صورت بنیادین سبب جهت دهی انقلابی به برنامه‌های سینمایی خواهد شد.  به تعبیری دیگر ریاست رسانه ملی باید دست به یک انقلاب بزرگ بزند و منتقدان سینمایی وابسته و خروجی‌های متصل به آن نشریه خاص نباید فرصت حضور در برنامه‌های سینمایی را داشته باشند. در مجال فراهم شده برای منتقدان وابسته به نشریه مذکور در برنامه‌های متنوع رسانه ملی، جمع مذکور با الگو و اسلوب‌های هنری، آثار انقلابی و فیلمسازان انقلابی مورد هجمه قرار می‌دهند و به همین دلیل است که فیلمسازان ارزشی با رسانه ملی زوایه پیدا کرده‌اند.  ریاست رسانه ملی باید دست به یک انقلاب بزرگ بزند و منتقدان سینمایی وابسته و خروجی‌های متصل به آن نشریه خاص نباید فرصت حضور در برنامه‌های سینمایی را داشته باشند. متاسفانه در اغلب برنامه‌های سینمایی که می‌خواهند یک منتقد سینمایی انقلابی را دعوت کنند دست به دامان یک کلیشه خاص می‌شوند که در برنامه یکی مانده به آخر جشنواره حضور پیدا کرد و با تحلیل همین برنامه می‌توان فهمید حضور چنین منتقدانی نه تنها قوتی برای جریان سینمای انقلاب نیست بلکه از اساس آنرا تضعیف می‌کند. به این موضوع باید دقت داشته باشیم که لاتاری قبل از اینکه توسط داوران نادیده گرفته شود، در دو برنامه «سینما دو» و «سینما هفت» سیما توسط منتقدان این برنامه  سربریده شد و بعد هیات داوران جسارت بیشتری از خود برای بایکوت کامل این فیلم از خود نشان داد. و نکته جالب اینجاست ریاست محترم رسانه ملی در گفتگوی خود با خبرگزاری فارس می‌فرمایند: فیلم سینمایی «لاتاری» هم که فیلمی انسانی، عاشقانه و جوانمردانه بود، مظلوم واقع شد. در صورتیکه بذر بایکوت لاتاری، توسط برنامه‌های سینما و منتقدان حاضر در این دو برنامه سینمایی پاشیده شد. در این گزارش، قصد نداریم که منابع تغدیه مالی این نشریه خاص و وابستگی مالی و معنوی را به برخی جریانات سیاسی را به صورت مستقیم بررسی کنیم اما مسئولان سازمان باید هشدار ابراهیم حاتمی‌کیا را جدی بگیرند و به یک اصلاح ساختاری در برنامه‌های سینمایی دست بزنند.